JAKIE SĄ WARUNKI SKUTECZNEGO LECZENIA JASKRY?

Jaskra jest jedną z poważniejszych chorób oczu. Pomimo jej różnych rodzajów, w każdym przypadku u chorego występuje uszkodzenie nerwu wzrokowego. Jeżeli pacjent nie zostanie poddany odpowiedniemu leczeniu, rozwój choroby może prowadzić nawet do całkowitej utraty wzorku. Istnieje jednak kilka czynników, które warunkują efektywne leczenie.

Co wpływa na efektywność leczenia jaskry?

Na wstępie należy zaznaczyć, że nazywanie jaskry chorobą jest dość dużym uogólnieniem. W rzeczywistości jest to grupa neuropatii, która może przybierać różne formy. W zakresie znaczeniowym terminu „jaskra” znajduje się ponad 20 różnych jednostek chorobowych. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby dokonać szczegółowej diagnostyki jaskry. Wówczas o wiele łatwiej jest o skuteczny plan leczenia, który przyniesie oczekiwane rezultaty.

Niemniej istotny jest sam czas zdiagnozowania jaskry. Im szybciej uda się stwierdzić, że pacjent ma jaskrę, tym większe szanse na powodzenie w leczeniu. W tym miejscu warto zaznaczyć, że jaskra w początkowych stadiach może nie dawać o sobie znać. Zdarza się, że pacjent przez bardzo długi czas nie doznaje żadnych dolegliwości. Z tego powodu niezwykle istotne jest, aby poddawać się regularnym profilaktycznym badaniom narządu wzroku, które pozwolą na szybką diagnozę oraz wdrożenie leczenia.

Skuteczność leczenia uzależniona jest oczywiście od sposobu jego przeprowadzenia. Musi być ono dostosowane do indywidualnego przypadku danego pacjenta. Nie ma jednego wzorca postępowania, który sprawdzi u każdej osoby. Należy więc oddać się w ręce doświadczonego lekarza, który skrupulatnie zaplanuje przebieg leczenia, uwzględniając cechy szczególne choroby pacjenta.

Warto także zaznaczyć, że niemałe znaczenie ma również świadomość pacjenta. Jeżeli nie będzie on współpracował z lekarzem i pozwoli sobie na bagatelizowanie jego zaleceń, skuteczność leczenia może stanąć pod znakiem zapytania. W celu osiągnięcia pożądanych rezultatów należy więc wykazać się zaufaniem wobec wybranego specjalisty.